reklama

Je Slovensko texasková (jeansová) kultúra?

Asi to už všetci viete, ale v Bratislave otvorili Eurovea, promenáda tzv. slovenský malecón. Dlho som sa tam nevedela dostať, kvôli osobnej zaneprázdnenosti, ale minule som mala tú česť. Celá tá atmosféra zelenej trávy, prechádzajúcich sa ľudí, kaviarničiek, Dunaja a obchodov okolo, mi nedalo sa nedať pozerať na všetkých ľudí a oblečenie, ktoré majú na sebe a ich módu. Prvé čo mi udrelo do očí a presvedčilo ma o tom čo si už dlho myslím, áno Slovensko je texasková kultúra. Teraz si niektorí možno hovoríte, to čo je za výraz že texasky, to má ako odkiaľ. Mrzí ma to, ale na tomto výraze som vyrastala a pre mňa či niekto hovorí texasky alebo jeansy, aj tak všetci vieme o čo ide a je to to isté. Ok, ak sa cez to neviete prekusnúť vezmite si to tak, je to proste retro výraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (98)

Ale späť k texaskám. Sú všade okolo nás. Nosia ich starší, stredná generácia, teenageri, dokonca aj bábätká. Prečo? Sú pohodlné, cenovo dostupné, hodia sa ku všetkému, dostať ich všade a predsa nosia ich všetci. Pamätám si aj ja na svoje obdobie texaskového šialenstva. Vždy som musela mať nový strih, novú farbu, proste to čo bolo in. Momentálne sa nachádzam v období keď ich nosím minimálne, v podstate fakt len keď musím. Čudujete sa tomu? Prestali ma baviť. Áno, je tu omnoho viac iných kusov oblečenia, ktoré vyzerajú lepšie a celkovo si myslím, že ľudia vo všeobecnosti v nich vyzerajú viac trendy a fabulous.

Ženy, čo tak šaty, áno šaty! Pri dnešnom výbere ich môžete mať krátke, dlhé, elastický materiál, satén, hodváb, pohodlné, party, proste od výmyslu sveta. Teraz si možno poviete, ale šaty v bežný deň a načo? Po prvé, budete viac ženskejšia, Vaše telo sa v nich bude vlniť ako v rytme samby a po druhé, keď nemáte dokonalú postavu v šatoch je ju omnoho lepšie zakryť, ako v takých texaskách. Nemusia to byť však len šaty, môžu to byť sukne, krátke nohavice, v prípade zimy s punčoškami, alebo iný typ nohavíc z iného materiálu. Nebojte sa toho! Keď pôjdete najbližšie nakupovať a budete sa načahovať po texaskách, zastavte sa a povedzte si: „život je zmena, však aj tak mám doma už asi 8 v podstate identických párov, čo tak radšej nové šaty".

Čo sa týka mužov je to to isté. Poznáte ten štýl polo-golf nohavíc v kaki, hnedej, bielej, smotanovej alebo čiernej farbe. Môžu byť vpredu s pukmi, ale nemusia. Môžem Vám zaručiť, že budete viac elegantní, nezapadnete do bežného texaskového davu a určite sa v teplejších dňoch nebudete toľko potiť. Bojíte sa, že budete vyzerať príliš snobsky, come on... Keď si k tomu nedáte vyslovene u nás akože snobská značka Lacoste polo tričko a pásikavý svetrík cez plece. No worries, snob z Vás určite nebude! 

Ak Vám tieto argumenty nestačia a stále si myslíte, že texasky sú proste to najlepšie čo móda priniesla, tak ma to mrzí. Každopádne, aj texasky sú módny trend a nie je ľahké ich zladiť, mať ten správny strih a vyzerať v nich sexy-štýlovo. Takže nemyslite si, že keď si dáte "obyčajné" texasky, že z Vás nebude chodiaca módna katastrofa. Len si spomeňte tak 5 rokov späť, ako sa nosili dole rozšírené, potom to boli cigaretové, potom dole čo sa vyhŕňali a dnes sú to úzke, dlhé tak najviac po členky, alebo tzv. "steal your boyfriend jeans". Taktiež to je časť oblečenia, ktorú treba vedieť zladiť a pri dnešnom výbere to nie je jednoduchá záležitosť.

Texasky boli, budú a každý bude mať v skrini aspoň jeden pár. Pokojne ich noste ďalej, len nezabúdajte, že sú tu aj iné možnosti v ktorých by ste mohli vyzerať viac šik a viac trendy!

Možno ma milujete, možno ma nenávidíte, hlavne čítajte ďalej!

xoxo, o týždeň som tu opäť!

 

 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  

Lucia Schnorrerová

Lucia Schnorrerová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Móda, dizajn, architektúra, proste štýl, to pekné čo nás obklopuje. Čítaj a dozvieš sa čo je in, ako čo kombinovať, čo vyhodiť a čo určite ani nepozerať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu