Zľavy, zľavy a zľavy

Autor: Lucia Schnorrerová | 11.1.2011 o 10:30 | (upravené 11.1.2011 o 12:31) Karma článku: 3,90 | Prečítané:  1222x

Poznáte to, nie? Sú zľavy, nič nepotrebujete, no pre istotu predsa vybehnete do obchodov skontrolovať, čo majú a či sa tam nenájde niečo pre vás. Prečo nie? Všetko je lacnejšie a všade sú oranžové alebo červené nálepky s cenami okolo 20 eur. Keď sa však nad tým zamyslíte, častokrát miniete o mnoho viac ako počas bežného roka, a to hlavne na handry, ktoré vôbec nepotrebujete. Po sobotňajšom zážitku v Parndorfe som pochopila, prečo je väčšina Slovákov dogabaných, nemajú žiaden štýl obliekania a slovo móda im je neznámy pojem.

Mám pocit, že veľké množstvo ľudí v období zliav kupuje veci len preto, lebo sú lacnejšie a povie si: "však možno sa mi to raz zíde." Nakúpia zbytočné veci a oblečenie, ktoré vôbec nepotrebujú. Toto je ten ideálny model spotrebiteľa pre každého predajcu. Takáto som bola aj ja, no po čase som sa začala držať hesla: "Kvalita je lepšia ako kvantita!" Lepší jeden poriadny kabát ako tri nekvalitné z lacného materiálu. Keby ste si pravidelne všímali všetky nové kolekcie, tak by ste pri veciach visiacich v zľavách presne vedeli, ktoré sú z ktorého roka. Značky ako Zara, H&M alebo Mango vytiahnu kúsky, ktoré sú z kolekcií aj spred troch rokov. Netvrdím, že sa tam nenájdu nadčasové veci, to znamená aj šesť rokov nositeľné a stále in. Áno, môžu. Napríklad také čierne sako. Nachádza sa v každej kolekcii. Ak vám raz sedí, určite v ňom budete vyzerať dobre aj o štyri roky. Samozrejme, ak sa nechystáte pribrať. Taktiež košele alebo rôzne blúzky, ale aj tu si už treba dávať pozor a nedať sa obalamutiť nízkou cenou. Sami sa pozrite, čo všetko ste si už kúpili tento rok v zľave a za akú cenu. Teraz sa pozrite a sebakriticky sa zamyslite, či to stálo za to. Otvorte šatník. Visí Vám tam čierny flaušový kabát? Visí Vám tam trench coat? Visia vám tam čierne koktejlky? Máte aspoň tri saká a dvojo nohavíc, ktoré vám sedia ako riť na šerbeľ? Ak áno, ok. Zamyslite sa však, či by ste oblečenie, ktoré ste si pokupovali, vedeli skombinovať s tým, čo už doma máte.

Slováci milujú značky. Teda značky typu Ralph Lauren, Lacoste, Tommy Hilfiger a pod. Trepú sa do Parndorfu, len aby si mohli kúpiť sveter s koňom na hrudi. Je to smiešne, lebo častokrát oblečenie, ktoré sa dostane do outletu práve od týchto značiek, je zle ušité. Svetre sú krátke, neforemné, nezodpovedajú konvenčným veľkostiam a ich cena je aj tak prehnaná. Podstatné však je, že mám sveter od Ralph Lauren! S týmto pocitom chodí do outletu väčšina Slovákov a potom tak aj vyzerajú. Taktiež nechápem, kam ľudia nosia všetko to športové oblečenie, ktoré tam tak masovo nakupujú v Adidas, Nike a pod... Keď sa pozriem na ich postavy, tak nemám pocit, že by boli niekedy v posilňovni alebo si išli aspoň zabehať. Na čo vám to všetko je, keď ste tlstí?

Nakupovať treba vedieť, a preto vám odporúčam len jedno. Ak si budete kupovať ďalšie oblečenie, v prvom rade sa zamyslite, či to vôbec potrebujete, z akého materiálu je to vyrobené, či vám to ozaj sedí a či to viete skombinovať s tým, čo už v šatníku máte.

Možno ma milujete, možno ma nenávidíte, hlavne čítajte ďalej!

xoxo, o dva týždne som tu opäť!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?